دکتر علی ربیعی

نگاهی نو در تفکرات مدیریتی

دکتر علی ربیعی

نگاهی نو در تفکرات مدیریتی

دکتر علی ربیعی
آخرین مطالب
نویسندگان

مساله امروز نظام، کار و کارآفرینی است و تنها به اتکای همین استراتژی است که می‌توان به مطالبات شرکای اجتماعی پاسخ داد.

دکتر علی ربیعی در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در جمع حاضر تعامل مثبت نمایندگان مجلس را احساس می‌کنم، گفت: در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آرامش زمانی حاکم است که منافع کارگری و کارفرمایی همزمان حاصل شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم با تشکر از حمایت‌های انجمن‌های علمی و دانشگاهی و تشکل‌های کارفرمایی و کارگری، اظهار داشت: به رغم سنگینی کار، به لطف خدا دل بسته‌ام تا بتوانم از عهده این مسئولیت سنگین و خطیر برآیم.

دکتر ربیعی با اشاره به انتخاب دیدگاه دولت روحانی در انتخابات اخیر توسط مردم، گفت: شرایط امروز، حاد و حساس است. این حساسیت نه تنها به دولت دکتر روحانی که به کل نظام و انقلاب مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه قادر به درک این شرایط نباشیم کل نظام و انقلاب تاثیر خواهند پذیرفت.

دکتر ربیعی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع سرمایه اجتماعی است گفت: باید برای این امر مهم با برنامه حرکت کنیم و از شیوه‌های جدید مدیریتی و تجربه دانشگاهی استفاده کنیم چراکه در غیر این صورت با مشکل روبرو خواهیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت یازدهم باید به دنبال آرامش باشیم گفت: در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز آرامش زمانی حاکم است که منافع کارگری و کارفرمایی همزمان حاصل شود.

دکتر ربیعی با بیان اینکه به مفهوم کارآفرینی به صورت عمیق اعتقاد دارم افزود:معتقدم که مساله امروز نظام، کار و کارآفرینی است و تنها به اتکای همین استراتژی است که می‌توان به مطالبات شرکای اجتماعی پاسخ داد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکل کار و کارآفرینی به مسائل فرهنگی باز می‌گردد، گفت: متاسفانه امروز در جامعه ما روح تعاون و همکاری قوت چندانی ندارد.

وزیر تعاون با استناد به یکی از تحقیقات دانجشجویی انجام شده گفت: در این تحقیق از شرکت کنندگان در مورد مقایسه اوضاع کنونی جامعه با مفاهیم ۲۰ ضرب المثل فارسی پرسیده شده بود که در آن اکثر شرکت کنندگان معتقد بودند وضعیت کنونی جامعه با ضرب المثل‌هایی که مفاهیم آن‌ها به تعاون و همکاری اشاره دارد مغایر است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که کارمندان دستگاه‌های دولتی معتقدند درآمد آن‌ها تنها با دو ساعت کار روزانه برابری می‌کند.

دکتر ربیعی در این بره افزود: ‌ این موارد نشان می‌دهد که در بحث تعاون، کار و کارآفرینی دچار مشکل اجتماعی هستیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با اصل تعاون به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین یکی از دستاوردهای علمی جامعه بشری باور دارم، در خصوص حوزه رفاه گفت: ‌ معتقدم که اگر نتوانیم رفاه و تامین اجتماعی را در جامعه برقرار کنیم باعث پیش آمدن شرایط نامطلوب اجتماعی خواهیم شد.


وی با بیان خاطره‌ای درباره تجربیات شخصی‌اش از ضعف حمایت‌های اجتماعی ادامه داد: سال ۸۴ ناگهان و بدون هیچ مقدمه‌ای از دانشگاه اخراج شدم و طبیعتا درآمدم قطع شد. این در شرایطی بود که برای درمان همسرم با مشکلات فراوانی روبرو شدم.

وی افزود: ‌ باید زمینه برخورداری آحاد مردم از پوشش‌های بیمه‌های اجتماعی را فراهم کنیم.


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با خداوند و مردم پیمان می‌بندم که پاس داشت حسن اعتماد آن‌ها باشم و تا آخرین لحظه برای بهبود وضع تولید و پررنگ کردن سفره تهیدستان و گسترش حمایت‌های اجتماعی بکوشم و از هرقدرتی که در توان داشته باشم فروگذاری نکنم.

وی همچنین افزود: با مدیران و کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعهد می‌دهم که صادق باشم و اگر مرتکب خطایی شدم و از آنان پوزش بخواهم.

وی با بیان اینکه در سازمان تحت مدیریت خود به هیچ گرایش یا فردی علاقه ندارم و تنها در صدد تامین منافع و اهداف سازمان هستم گفت: قول می‌دهم که در مدار قانون حرکت کنم و منافع خود را با منافع سازمان پیوند نزنم.

وی ادامه داد: همچنین از کارکنان وزارتخانه می‌خواهم منضبط و قانون مدار باشند و با مظاهر فساد مقابله کنند و در وظایف خود در خدمت رسانی به مراجعان به ویژه مددجویان و نیازمندان ‌‌نهایت اهتمام و کوشش را به کار گیرند.

دکتر ربیعی در پایان با بیان اینکه در چهارچوب آرمان‌های امام، انقلاب، منویات رهبری و منشور اخلاقی دولت فعالیت خواهد کرد افزود: ‌ به کارکنان و مدیران و همکاران خود در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قول می‌دهم که اگر نتوانم در شرایط نامساعد کنونی به حقوق آن‌ها اضافه کنم، اما ‌‌نهایت کوشش خود را در حفظ و نگهداری حرمت و شأن آن‌ها خواهم کرد.


* حضور وزرای پیشین تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، نمایندگان انجمنهای علمی و مهندس خلیلی عراقی در مراسم معارفه


در مراسم معارفه دکتر ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی وزرای پیشین تعاون ، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند و برخی از وزرای پیشین که فرصت حضور در این نشست را پیدا نکردند پیام های جداگانه ای ارسال کردند. همچنین مهندس خلیلی عراقی از پیش کسوتان صنعت و تولید نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت .


وی با تشکر از خدمات وزرای پیشین تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام تامین اجتماعی در جهت کاهش فشار به جامعه باید تقویت شود . زیرا با تقویت نظام تامین اجتماعی دغدغه بیمه شدگان شاغل و بازنشستگان کاهش می یابد.


وی افزود : برخورداری از شرایط مناسب درمان و تامین اجتماعی حق همه خانواده ها است .


خلیلی عراقی همچنین به تقویت دستاوردهای مثبت در دولت اشاره کرد و گفت : هر جا دستاورد مثبتی داشتیم آن را تقویت کنیم و از تجارب متخصصان و پیشکسوتان استفاده کنیم .  همچنین در مراسم  یاد شده نمایندگان انجمنهای علمی کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.


* چارچوب وزارت تعاون، کار و رفاه شکل گرفته و اکنون نوبت محتواست

معاون حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در مراسم معارفه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: چارچوب این وزارتخانه در دوره قبل شکل گرفته و اکنون باید محتوا و مظروف آن شکل گیرد.


محمدرضا موالی‌زاده، معاون حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات وزیران قبلی این وزارتخانه به رویکرد و مشی وزیر جدید اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر جدید مشی کارگری دارد و از  مشکلات کارفرمایان آگاه است و همچنین شخصیت علمی با دیدی استراتژیک دارد، چرا که تصدی وزارتخانه با نگاهی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی است که نیازمند مدیریت استراتژیک است.

وی تأکید کرد: برای هماهنگی میان این بخش‌ها نیاز به یک مدیریت منسجم استراتژیک است تا بتوان منظومه‌ای برای تعاملات مطلوب‌تر فراهم کرد.

موالی‌زاده با بیان اینکه چارچوب این وزارتخانه به خوبی در دوره گذشته شکل گرفته است، تصریح کرد: اکنون باید محتوا و مظروف آن شکل بگیرد تا بتوان برنامه‌هایی از جمله ارتقاء سطح تامین اجتماعی، حفظ شأن و منزلت بازنشستگان، تعمیق روابط کارگر و کارفرما، بهبود نظام سلامت، توجه به عشایر و روستاییان، تولیدات کارگران، ارتقاء سطح نظام بانکداری، توسعه اشتغال، تقویت روابط بین‌المللی و دیگر مباحث را پیش برد.

همچنین در این مراسم اولیاء علی‌بیگی، رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به اهمیت و توسعه سه جانبه‌گرایی در رویدادهای کنونی بیان داشت: اکنون برای جامعه کارگری، این موضوع بسیار ضرورت دارد و سه‌جانبه‌گرایی در اصطلاح حقوق بینادین کار به معنای دخالت دادن دولت، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تنظیم روابط کار و طرح و تدوین و پرداختن به مسائل و موضوعات مختلف است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی