دکتر علی ربیعی

نگاهی نو در تفکرات مدیریتی

دکتر علی ربیعی

نگاهی نو در تفکرات مدیریتی

دکتر علی ربیعی
آخرین مطالب
نویسندگان

فاز دوم شیرخوارگاه و خانه فرزندان حضرت علی اصغر (ع) با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

دکتر علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاحیه فاز دوم شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به ناتوانی برخی افراد نسبت به نگهداری فرزندانشان، اظهار کرد: شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) روزانه سه ورودی دارد که ما باید نیاز این کودکان را تأمین کنیم.
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی به نیازهای مددجویان اشاره کرد و افزود: کودکانی که در این مراکز هستند نیازهایی از جمله نیاز مالی، نیاز سرپناه، نیاز مراقبت و نیاز عاطفی دارند که نیاز عاطفی آنان برای بزرگ شدن بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه برای خانواده‌های این کودکان سه تعریف انجام می شود، گفت: در درجه نخست باید خانواده کودک شناسایی شود و اگر نیاز به کمک مالی بود سازمان بهزیستی این کمک را به آنان برساند.
دکتر ربیعی ادامه داد: در مرحله بعدی اگر خانواده اصلی پیدا نشد می‌توان کودک را به فامیلی که با وی نسبت خوبی دارند تحویل داد و حمایت های مالی بهزیستی همچنان ادامه داشته باشد.
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با انتقاد از مقررات سخت برای حامیان، عنوان کرد: اگر خانواده‌ای داوطلب نگهداری کودک بود باید مقررات را آسان کرد.
وی با تاکید بر مقررات‌زدایی عنوان کرد: برخی حامیان برای نگهداری از کودک چهار سال در نوبت بودند که این اصلا رضایت بخش نیست.
ربیعی خاطرنشان کرد: در برخی مراکز 50 درصد کودکان توانمند شده و به خانواده‌ها بازگردانده شده‌اند.

لزوم ایجاد مراکز کاریابی برای مددجویان
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی تأکید کرد: مددکاری در مرکز باید به مددکاری و مشاوره در خانه تبدیل شود که این امر نیازمند منابع انسانی جدی، و آموزش‌های جدید است.
وی در ارتباط با خدمت‌رسانی به معلولان، بیان کرد: اگر نگهداری از معلول در خانه صورت گیرد علاوه بر اینکه هزینه اقتصادی کمتری برای دولت دارد، نیاز عاطفی معلولان نیز تامین می‌شود.
دکتر ربیعی اضافه کرد: به منظور خدمت‌رسانی بهتر به معلولان لایحه حمایت از معلولان پیش‌بینی شده است که بتوان آنها را با بهترین شرایط در خانه نگهداری کرد.
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با انتقاد از اینکه افراد در سنین 18 یا 20 سال بدون پناه در جامعه رها می‌شوند، بیان کرد: ما در جامعه برای بچه‌هایی که به سن بالا می رسند قصد ایجاد مراکز مشاوره‌ای و همچنین فراهم آوردن اشتغالزایی داریم.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور توجه بسیاری به رسیدگی از کودکان بهزیستی دارند، اظهار کرد: در حال تلاش هستیم کودکان بهزیستی را برای ورود به سطح جامعه آماده می‌کنیم.
دکتر ربیعی عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا برای افرادی که امکان دانشگاه رفتن ندارند مراکز کاریابی خاص در نظر گرفته شود تا به راحتی وارد بازار کار شوند.
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در ارتباط با تعاونی ها، خاطرنشان کرد: آموزش و احیای تعاونی‌ها در دستور کار قرار دارد تا بسیاری از تعاونی‌ها فعال شوند و وضعیت آنان بهبود پیدا کند.

گفتنی است، شروع ساخت این پروژه بهار سال 90 و پایان ساخت آن 15 شهریور 93 است و فاز دوم شیرخوارگاه با زیربنای یک‌هزار و 220 متر مربع و ظرفیت 70 نفر دارای 24 اتاق است.
خاطرنشان می‌شود، این پروژه با اعتبار 13 میلیارد ریال با مساعدت مالی شرکت ملی نفت ایران، وزارت کشور و خیرین خراسان رضوی به مرحله افتتاح رسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۶
sam

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی