دکتر علی ربیعی

نگاهی نو در تفکرات مدیریتی

دکتر علی ربیعی

نگاهی نو در تفکرات مدیریتی

دکتر علی ربیعی
آخرین مطالب
نویسندگان


وزیر تعاون، کار ورفاه با اعلام اینکه ادغام وزارتخانه ها منجر به هم افزایی نشده و در 6 ماه اول کار دولت به دنبال واقعی کردن نقش بخش ها در این ادغام خواهم بود، گفت: چهار گروه فکری در بخش های تعاون، رفاه، کارآفرینی و تولید تشکیل شد. به گزارش مهر، علی ربیعی با تاکید بر اینکه نیازمند تجدید نظر در ..

وزیر تعاون ، کار ورفاه با اعلام اینکه ادغام وزارتخانه ها منجر به هم افزایی نشده و در 6 ماه اول کار دولت به دنبال واقعی کردن نقش بخش ها در این ادغام خواهم بود، گفت: چهار گروه فکری در بخش های تعاون، رفاه، کارآفرینی و تولید تشکیل شد.


به گزارش مهر، علی ربیعی با تاکید بر اینکه نیازمند تجدید نظر در روش ها و رفتارهای نظام اداری هستیم با اشاره به حضور مردم در انتخابات اخیر گفت: پایبندی به خواست مردم در تغییرات، بقای نظام اسلامی ما را تضمین می کند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این تغییرات اجتماعی هستند که موجب تغییر در رویکرد مردم در انتخاب ها می شوند و درک این تغییرات که توسط صندوق های رای نمود پیدا می کنند و همچنین ظرفیت های نظام و مراقبت های مقام معظم رهبری هستند که اسلام و انقلاب را حفظ می کنند.


ربیعی تصریح کرد: جامعه از عدم امنیت روان، افراط و تفریط خسته شده بود و این جامعه نیازمند اعتدال بوده و هست. وی ادامه داد: راضی نگه داشتن مردم و رسیدگی به اقشار پایین دست جامعه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی و مورد انتظار مقام معظم رهبری به شمار می رود اما فعالیت های توده ستایانه غیرکارشناسی راه به جایی نمی برد و همه امور باید با اندیشه و کار کارشناسی دقیق پیش برود.


وی وضع کنونی جامعه را در حالت "رکود تورمی" توصیف کرد و افزود: جامعه کنونی نیاز به پویایی بیشتری دارد و این پویایی توسط انسان های با تجربه و با کار و تلاش به وجود می آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت را بزرگ، بخش خصوصی را نحیف و حوزه عمومی را کوچک دانست و گفت: در کشور ما دولت متولی توسعه است و به همین دلیل ما نیازمند تجدید نظر در روش ها و رفتارهای نظام اداری هستیم تا بتوانیم گام های توسعه را سریع تر پیش ببریم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منابع انسانی را گوهر بی بدیل رشد و توسعه خواند وادامه داد: منابع انسانی در هر سازمانی باید آن سازمان را به حرکت در آورد . ربیعی یاد آور شد: در ارزش های دینی و تاریخی ما کار، نوعی شرف و ثواب محسوب می شد و این ارزش باید احیا شود چون روحیه و کار و فعالیت به جامعه پویایی می دهد و آسیب های اجتماعی را نیز کم می کند.


ربیعی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه ای است که با بخش بزرگی از مردم سر و کار دارد ازک ارگری که صبح با دل شوره سرکار می رود تا تولید کننده ای که نمی داند آینده تولیداتش چه خواهد شد.


وی روح و فرهنگ تعاون را از ابزارهای پیشبرد اهداف اجتماعی برشمرد و افزود: روح تعاون در حال حاضر در سطح پایینی قرار دارد که باید با همکاری همه جانبه این روح تعالی یابد. وزیر تعاون، کار و رفاه بر ساختن آینده ای قابل اعتماد تاکید کرد و در ادامه گفت: بخشی از این فرآیند آینده سازی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل می گیرد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اظهار داشت: ادغام صورت گرفته در این وزارتخانه منجر به هم افزایی نشده و بازنگری در ساختار تشکیلات به منظور واقعی کردن ادغام از اولین برنامه های این وزارتخانه در 6 ماه اول دولت جدید به شمار می رود.


ربیعی اصل صداقت، مسئولیت و پایبندی به شایسته سالاری را از اصول مورد احترام برای خود به عنوان وزیر دانست و یادآور شد: زبان تلخ گزنده ای را که نقد درست و به جایی دارد بر زبان چرب تملق گو ترجیح می دهم.


وی از تشکیل 4 گروه فکری متشکل از کارشناسان و متخصصان و اساتید دانشگاهی در بخش های اقتصادی، تعاون، رفاه و کارآفرینی و تولید خبر داد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۰۵
sam

نظرات  (۱)

۱۷ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۵۱ یکی از دانشجویان دکتر ربیعی
من که کارمند دولت هستم, حداقل در اداره خودمان شاهدم که تنها افرادی می‏توانند رشد کنند که انتقاد نکنند, در برابر خطاهای عمدی و غیر عمدی مدیران سکوت کنند و یا بدتر از همه تملق و یا مجیز مدیران را بگویند. اگر کارشناسی از آنها انتقاد کند اگر قراردادی باشد تمدید قرارداد نمی‏ شود و اگر رسمی باشد بتدریج اکنار گذاشته می شود تا مگر جایش را تغییر دهد. ای کاش این موارد در ادارات مختلف مورد بررسی قرار گیرد و راه حل مناسبی اندیشه شود.
  چه بسا  به دلیل مدیریت‏های نامناسب انگیزه کاری نیروی انسانی به هدر رفته است.
ان شاء الله به گوش آقای وزیر محترم برسد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی