دکتر علی ربیعی

نگاهی نو در تفکرات مدیریتی

دکتر علی ربیعی

نگاهی نو در تفکرات مدیریتی

دکتر علی ربیعی
آخرین مطالب
نویسندگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : امیدواریم بتوانیم روح تغییر خواهی را در سال جدید در محیط کار دنبال کنیم و قدمهای اساسی در جهت تحقق عدالت اجتماعی برداریم .

 دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  صبح امروز شنبه در دیدار نوروزی خود با کارکنان این وزارتخانه گفت: آیین های ایرانی و سنتی ما بسیار با ارزش هستند و چقدر این آیین ها نادیده گرفته شده اند و امروز کارکردهای آن را حس می کنیم. این کارکردها با فرهنگ دینی ما درآمیخته شده است .

وی افزود: نوروز یادآور خیلی از اتفاقات است ، اولین یادآوری نوروز برای ما تغییر است . البته نوروز دارای کارکردهایی نیز هست . یکی از کارکردهای اساسی  نوروز کدورت زدایی است . دیگر کارکرد نوروز گرفتن تصمیمات مهم است.
دکتر ربیعی تصریح کرد: از این فرصت نوروزی استفاده کرده و توصیه می کنم محیط کار را با روح انسانی و اخلاقی همچون گذشته عجین سازیم و با این روح بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم .
وی خاطر نشان کرد: نوروز به معنای تغییر و نوخواهی است و باید این فلسفه در همه ابعاد زندگی ما حاکم باشد و من امیدوارم  بتوانیم روح تغییر خواهی را در سال جدید در محیط کار دنبال کنیم و قدمهای مهم و اساسی در جهت تحقق عدالت اجتماعی برداریم .
وی افزود: به یاد داشته باشیم که در وزارتخانه اجتماعی کار می کنیم . اگر خانواده ای را خوشحال کنیم،  اگر بچه معلولی را پناه بیشتر دهیم و اگرکودک بی سرپرستی را مورد حمایت قرار دهیم  کار ارزشمند انجام داده ایم .
دکتر ربیعی گفت : بدون شک یک کودک بی سرپرست یا یک زن ناتوان یا یک بیمه شده نیازمند درمان  ، با تصمیم درست ما به نحو شایسته زندگی خواهد کرد. و اگر ما به درخواست آنان به درستی و با دقت پاسخ دهیم می توانیم گشایشی در کارآنان فراهم کنیم و این بدون شک با هیچ پادش مادی قابل جبران نیست.  بلکه احساس رضایتی را در ما به وجود می آورد که بسیار با ارزش است  و از سوی دیگر می تواند شادی و شادمانی را به یک زندگی و یا یک خانواده بازگرداند و این اهمیت کار در حوزه بزر گ خانواده بزرگ کار و رفاه اجتماعی را نشان می دهد . 
دکتر ربیعی با تاکید بر اینکه نباید رویکرد ما به کارهای روزمره و وظایف محوله رویکردی ماشینی و مکانیکی باشد  تصریح کرد: این  روح ما است که به کار معنا می دهد . از اینرو باید ارزش معنوی کار را حفظ کنیم . آن چیزی که باید در سال جدید معنا یابد روح تغییر پذیری است که باید در سازمان جاری  شود . 
وی افزود : همان گونه که یادآور شدم حوزه اجتماعی حوزه ای تاثیر گذار در زندگی تک تک مردم جامعه است. پس هرگونه تحول بنیادین و چشمگیر در کارکردهای حوزه این وزارتخانه می تواند منشا بسیاری از تحولات اجتماعی در جامعه باشد . پس بهبود بخشیدن به کار در زندگی افراد تاثیر گذار خواهد بود . بر همین اساس نیز سازمان باید همواره متحول شود تا این تاثیر گذاری به طور مستمر در حوزه اجتماعی ادامه یابد .
وی افزود : همه ما چیزهای زیادی به سازمان می دهیم  وقت و عمر خود را به سازمان ها هدیه کرده ایم  و تلاش و روح خود را به سازمانها می دهیم . البته هر کسی نیز ستاده هایی دارد که ناچیز است . اما تحولاتی که اقدامات و برنامه ها و تصمیم سازیهای ما می تواند منشا تحول در جامعه بشود ستانده اصلی ما محسوب می شود و آن چیزی جز ارتقا سطح رفاه جامعه نیست.
دکتر ربیعی افزود: ما خود می توانیم با نوع نگاه به کار ستاده بگیریم که ارزش آفرین باشد . ما عشق خود را به سازمان می دهیم . اگر نوع نگاه خود را به سازمان تغییر ندهیم در زندان خواهیم بود . ما باید سازمانها را به محل پرواز تبدیل کنیم و مولفه سازمان و خانواده را شکل دهیم .
وی افزود: اگر به مسایل خوب نگاه کنیم و عمیق تر نگاه کنیم تاثیر اجتماعی آن با اهمیت تر خواهد بود. امیدوارم با کردار و رفتارمان امنیت و آسایش و لذت را به سازمان بیاوریم .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۶
sam

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی